Fúze a akvizice (M&A)
Fúze a akvizice (M&A) patří mezi klíčové oblasti naší praxe. Máme dlouholeté zkušenosti se zajišťováním transakcí různého typu i rozsahu, včetně přeshraničních akvizic a komplexních restrukturalizací.
Náš M&A tým tvoří advokáti se zkušenostmi z mezinárodních i předních českých advokátních kanceláří. Díky tomu dokážeme klientům nabídnout nejen vysoký standard právního poradenství, ale i hluboké porozumění obchodním souvislostem a sektorovým specifikům – zejména v oblasti technologií a inovací. Při transakcích úzce spolupracujeme s daňovými a účetními experty, abychom zajistili komplexní a efektivní řešení.
Našim klientům poskytujeme komplexní právní podporu napříč celým transakčním procesem – od nastavení transakční struktury, přípravy a vyjednávání dokumentace, provedení due diligence až po post-transakční integraci. Naše právní služby zahrnují všechny obvyklé způsoby provádění fúzí a akvizic, včetně převodů podílů, podniků, reorganizací či vstupů investorů. Zvláštní přidanou hodnotu přinášíme v regulovaných odvětvích – zejména ve finančním sektoru, fintechu, investičních službách, technologiích a ochraně osobních údajů. Díky kombinaci transakční a regulatorní expertízy dokážeme efektivně propojit právní, obchodní i compliance aspekty a zajistit, aby transakce proběhla hladce a v souladu s regulatorními požadavky.
Co vše pro Vás uděláme?
V oblasti fúzí a akvizic poskytujeme komplexní poradenství zahrnující následující:
- provedeme odbornou analýzu pro volbu optimální struktury transakce, ať už například formou sloučení, splynutí, rozdělení či jiných způsobů přeměn obchodních společností, převodu majetkové účasti nebo prodeje (části) závodu;
- navrhneme optimální právní a daňové uspořádání transakce s ohledem na cíle klienta, regulatorní rámec a související rizika;
- provedeme důkladnou právní analýzu cílové společnosti včetně přehledu rizik a návrhu jejich mitigace;
- vytvoříme a vyjednáme NDA, Letter of Intent, term-sheet či detailní checklist relevantních právních a daňových kroků,
- zajistíme přípravu nebo revizi kompletní smluvní dokumentace, včetně kupních smluv, akcionářských dohod, opčních ujednání a dalších relevantních dokumentů;
- zastoupíme Vás v jednáních s protistranou, investory nebo dalšími stranami transakce (a to i u přeshraničních a zahraničních transakcí);
- pomůžeme Vám identifikovat regulatorní rizika, posoudíme případné oznamovací povinnosti vůči regulatorním úřadům (např. ČNB či ÚOHS) a zajistíme příslušná podání;
- poradíme Vám při zajištění financování transakce;
- zajistíme související daňové poradenství a/nebo budeme efektivně spolupracovat s poradci klienta za účelem úspěšného a rychlého průběhu transakce;
- poskytneme Vám poradenství v oblasti korporátního práva včetně problematiky majoritních a minoritních akcionářů nebo společníků;
- zajistíme bezproblémový průběh uzavření transakce, včetně escrow mechanizmů nebo zajištění služeb notáře;
- poskytneme Vám post-transakční podporu při implementaci změn po úspěšném uzavření transakce – od změn v obchodním rejstříku po přenastavení korporátní
struktury; - v případě nesplnění závazků Vám pomůžeme s uplatněním nároku nebo obrany a budeme Vás zastupovat v souvisejících soudních sporech;
- poskytneme Vám jakékoliv další právní služby.
Obraťte se na nás, abychom Vám pomohli zajistit hladký průběh přeměny šitý na míru Vaší obchodní společnosti.



